Lego Technic 4×4 Crawler Exclusive Edition beszámoló

írta Csato Attila10 hónapja0Megosztás

Már az első mély nyomot hagyó élményem is egy LEGO készlethez kapcsolódik, amit tizen-egynéhány éves koromban kaptam. Ami igazán megfogott az az alkotás élménye, valami szépnek a megszületése és mindez a kezem alatt.

Mindig is tetszettek a különféle járművek és ezeket úgy megalkotni, hogy a technikai részleteket a lehető legtökéletesebben adja vissza, ahonnan egy tudásra éhes fiatal megértheti, hogy mi történik valójában a szép külső mögött. Ez az, ami különösen kedvessé teszi számomra a Lego Technic modelleket.

Ez a 2013 augusztusában megjelent készlet a 41999-es számot kapta, a Technic családhoz tartozik és már a nevében is benne van, hogy exkluzív, azaz különkiadás. Amint megláttam beleszerettem. Talán csak az értheti ezt igazán, aki többet lát benne egy egyszerű játéknál. 

A gyártó maga is kihangsúlyozza a készlet különlegességét, nem csak a megszokottól teljesen eltérő csomagolásával és a jellegzetes készletszámával, hanem a kiadott húszezer darabos példányszámmal is.

A doboz is megkapta azt az egyedi kék árnyalatot, ami csak ezt a készletet jellemzi. A  felső oldalán a motorháztető mintázata látható, nagyban és középen a LEGO TECHNIC felirattal, ezzel is mintha azt sugallnák, hogy a család egyik kiemelkedő képviselőjét fogjuk megépíteni. A készlet alapadatait a felső oldal alján találjuk: 1585 darabból épül fel, 11-16 év közöttieknek ajánlják.

A doboz hátoldalára került a megépítendő terepjáró képe, a készlet egyedi és különleges elemeit valamint a játékfunkciókat kihangsúlyozó képrészletek, a limitált kiadás logó, illetve a jelvény, amely arra hívja fel a figyelmünket, hogy egy LEGO átalakítási pályázat nyertes modelljéről van szó.

A LEGO a 9398-as szett átalakítására hirdetett pályázatát Markus Kosman (kossi) és Egor Karshiev (rm8) nyerte. Modelljük különleges és egyedi változtatásainak legfontosabbjai láthatóak a doboz hátoldalának bal oldalán: az autó különleges sötétkék színe, az exkluzív ezüst metál elemek és dekorációk a kerékabroncson, valamint a limitált kiadás sorozatszámát visszaadó táblácska, amit tetszés szerint, rendszámként használhatunk. Nekem a 19971-edik készlet jutott. A dobozban megtaláljuk a szett számát feltüntető rendszámtáblát is, mindkét rendszámtáblácskán a dizájnerek neveinek kezdőbetűivel.

A doboz aljának jobb oldalán bemutatott játékfunkciók: 4×4 kormányzás és rendkívüli terepjáró képességek, motoros csörlő, LED fényszóró és a készlethez tartozó távirányító.

A doboz méretei: 47,8 x 37,7 x 9,4 cm. Megtaláljuk benne a számozott zacskókat, 5-5 darab 1-es, illetve 2-es számmal jelölt zacskót, valamint külön zacskókban az elektromos alkatrészeket, egy nagy ívet a matricákkal, a 4 könyvből álló építési útmutatót és a 4 hatalmas gumiabroncsot a 4 egyedi festésű felnivel.

A zacskók kibontásánál hamar szembetűnnek a különleges kék árnyalatú építőelemek, melyeket a LEGO ebben a készletben használt első alkalommal. Az építést – a megszokottól eltérően – az autó középső részével kezdjük, ahová mindjárt be is kerül az első elektromos motor, ami az irányváltást teszi lehetővé. A váz felső részének megépítésével folytatjuk. Ezután az első tengely felfüggesztését és az első kerekek meghajtását adó részt építjük, ahol két különleges építési megoldással is találkozunk: az első tengelybe egy motort építünk be és mindkét kerékagyban több fogaskerék is található. Ugyanezt a tengelyrendszert még egyszer megépítjük a hátsó tengelynek és különleges módon itt is kormányművet építünk, ezáltal válik irányíthatóvá a hátsó tengely is. 

A lengéscsillapítást 4 darab függőlegesen beépített, rugóval ellátott lengéscsillapító biztosítja. Különleges megoldás, hogy az első és a hátsó tengelyt a 4 lengéscsillapítón kívül csak a 4 gömbcsukló elem köti össze az alváz többi részével, ettől válik a terepjáró felső része oldal irányban mozgathatóvá. Más készleteknél a tengelyek fix módon rögzítettek és csak a kerékagyak mozognak a rugós lengéscsillapítóknak köszönhetően, de ez a megoldás csak a függőleges irányú mozgást teszi lehetővé.

Egy másik különleges megoldás amivel az építés folyamán találkozunk, hogy több alkalommal is segédvázat kell építenünk, amelyet aztán az adott alvázrész megépítése után szétbontunk. Szintén olyan építési megoldás amivel más szetteknél még nem találkoztam, hogy a tengelyeknek az alvázhoz való rögzítése közben az alváz közepe alá egy gumiabroncsot kell elhelyezni. Ez tartja a vázat, amíg teljesen hozzá nem rögzítjük a tengelyeket.

Ezután rászereljük a megmaradt elektromos alkatrészeket. A negyedik, egyben az utolsó motort is beszereljük, ez a csörlő mozgatásáért felel. Továbbá a már megépített fényszórókhoz csatlakoztatjuk a LED világító rendszert.

Újabb különlegesség, hogy a karosszériát a váztól különállóan építjük össze, és azután kapcsoljuk hozzá. Így a karosszéria egyben emelhető fel, az elemházhoz való könnyebb hozzáférés érdekében. Megemlítendő, hogy a karosszéria csak az ajtók nyitott állásánál emelhető fel, ha becsukjuk őket, az stabilan lecsukva tartja a tetejét. Így oldották meg, hogy játék közben rögzítve legyen.

Miután a kerekeket is feltettük, utolsó lépésként a távirányítóra egy fogaskereket szerelünk, ennek segítségével könnyebben irányíthatjuk a terepjárónkat.

Az építés befejeztével magunk előtt látunk egy gyönyörű sötétkék, fehér csíkokkal díszített terepjárót, mely alól látványosan kitűnik a szép piros alváz. Az autó díszítését számos matricával oldották meg. Az ajtók matricáit különösen nehéz volt helyesen felragasztani (kb. 5-ször futottam neki újra ajtónként, míg sikerült elfogadhatóan felragasztani).

A terepjárót a LEGO építhetőség szempontjából közepesen nehezen megépíthető kategóriába sorolja. Ezzel egyet is értek, bár számomra – aki már jó néhány Technic jármű megépítésén vagyok túl -, egyszerűnek tűnt. Igaz, a különleges megoldások nagyobb odafigyelést igényeltek. Ugyanakkor ezek a különlegességek emelik az építés élményét, amihez még az a tudat is nagyban hozzájárul, hogy – limitált kiadás lévén – egy lehetek a szerencsés húszezer közül, aki ezt a készletet megépítheti.

A megépített terepjáró méretei: 44,6 x 21,1 x 21,6 cm, tömege 1715 g. Építési idő: 5-7 óra. 

A készlet hűen visszaadja a néhai terepjárók robusztusságát és vad erejét. Ezt a szettet, és az ehhez hasonlókat, azoknak ajánlanám, akik szeretik a nemes egyszerűséget és a kifinomult építési megoldásokat, a napjaink részletgazdagabban kidolgozott külsővel rendelkező készleteivel szemben. 

Ha pontozni szeretném a készletet, 8-as és 9-es között vacillálok, mert bár az újabb készletekhez képest viszonylag egyszerűbb, azonban egyes megoldásaiban igen különleges és megkapó. Az alkatrészek különleges színösszeállítása vonzza a tekintetet és az egész terepjáró erőt sugároz.

Felhasználóink hozzászólásai

Még nem érkezett hozzászólás ehhez a bejegyzéshez

Szólj hozzá Te is!

Ha szeretnél Te is hozzászólni ehhez a bejegyzéshez kérjük előbb jelentkezz be!

Ha még nem vagy regisztrált tagja közösségünknek, akkor ezen a linken tudsz regisztrálni hozzánk.

Keresés az oldalon

Legújabb készletek a LEGO bázisban

43200

Antonio bűvös ajtaja

99 db

2 db

43202

A Madrigal család háza

587 db

3 db

43201

Izabella bűvös ajtaja

114 db

3 db

75313

AT-AT™

6785 db

9 db

40452

Roxfort™ Griffendél™ hálótermek

148 db

2 db

Reklám

Weboldalunk sütiket használ.

Ezek szükségesek a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, a közösségi funkciók biztosításához. További információk

Weboldalunk sütiket használ.

Ezek szükségesek a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, a közösségi funkciók biztosításához. További információk
Változások sikeresen elmentve